Tentang Kami

Selamat datang ke blog kami yang dikhususkan kepada ex-students SEMI ABIM batch Form 1 Ibnu Sina 2007 hingga Form 3 Ibnu Batuttah 2009. We all are like a family, senang susah sentiasa bersama. Dengan moto 'Ukhuwah Fillah Abadan Abada', semoga hubungan kita dapat diperkukuhkan buat selama-lamanya. (:

Wajah Kami

Thursday, May 27, 2010

Ku TerHaru-Biru!!!!

daaaaa!!!

ehh...ehh..assalamualaikum w.b.t...
aku nk citerr satu perkara yg terjadi kelmarin..korang ingat x yg kte sume pnah bela ikan kat kelas..mcm2 ada..puyu lar ape lar..kn??kn2???so kenangan ni aku nk kaitkan dgn tragedi suatu petang nih..

mse tuh aku nk g bagi ikan makan kat kolam au..pastu pegi jela bagi..tetiba aku tnampak ikan yg serupa yg macam kte pnah bela dulu..rupa2nya btol la..bru igt yg aku pnah bawak balek ikan2 tu sume mase akhir tahun..yg paling terharu-biru aku kat situ bila aku kira2 sumenyerr yg kte punya ikan tuh ada 6 ekor beb!!!!!wah!!!terharu kot waktu tuh..rase nk nanges pon ader jugak..
sekurang2nya ada gak la tinggalan "hidup" villa syahdu kat umah akuh..utk pengetahuan para pembaca semua kelas 3 ibnu Batuttah kami dulu ada nickname gak iaitu villa syahdu..hehhe;)

aku janji aku nk jga ikan2 tuh sume macam minyak........haa..?????(bagai menatang minyak yang penuh la..hhahaha!! korang ni...ckp pelik2 sikit da ta phm...sorry2)ikan2 tuh sume da besar sikit kot..aku ingat lg oh time cuti skola dua minggu an..aku terlupa nk bawak balik ikan puyu..pastu lepas seminggu lebih kot ada kelas, subjek ape tah kat skola..
jadi tekecoh2 r aku g skola hari tu..bila sampai2 je tau2 pintu kunci lagi..jadi tggu la sampai org tu dtg bukak..pintu tuh tbuka je aku tros msok g kat depan kelas nk tgk ape da jd kat ank2 aku tuh..
tau2 da ada kat atas lantai..da itam da pon..punyer la sedeyhh gilerr wktu..rase nk nanges pon ada..tp x jadi sbb si Ikmal tu bwat eksperimen forensik plak kat arwah ikan dua ekor tuh..
korang ingat x dia bwat per???ish2.....

Ikmal gi tanda tempat ikan tu mati...aku nampak teros gelak..bapakk ah!!dia g bulatkan kat sekeliling ikan uh ngn marker...gelak gelak gak tp sedih..nk wat cane, ikan tu da innalillah...sedeyh gak..sape ek name dia???si BUBU ngn ape aaa??ntah la lupe...tu jela citerr dia...


lastly, aku nk minta maaf kat korang sume kalau aku ni x jalankan tugas ngn baek sbg "penolong ketua kelas" la kan..sorry....aku tak baek..(pe punya penolong la aku ni....)
ok la sume...aku takutt kepala aku ni meletup....(cm pc lak...)

assalamualaikum...

yg jujur sakett kepala,
NajiyyahNasuhaAlwi

3 comments:

zeyqa said...

haha. syg sgt kan ikan tu. bubu ngn bobo lah ^^

zeyqa said...

haha. takpe. da lme maafkn, aq rse kaw oke je jd pnolong, jgn rse bsala sgt, kaw ta bwat sala pown, hehee

Alumni SEMI ABIM said...

ahaha, ikan2 tu. :D